Thursday, November 5, 2009

~jangan banyak bicara~


betulke kita patut jangan cakap banyak? tp kalo kita x cakap banyak orang sekeliling yg dah biasa ngan kita akan rasa pelik pulak..mesti diorang akan fikir macam2...agaknya macam ni kot 'eh, kenapa ngan fieha tu..pelik je..'..x pon macam ni..'fieha tu de ada masalah ke?senyap je tgk 2,3 hari ni'...atau macam ni..'kenapa fieha senyap je?'...macam yg syama tanya ku time lunch tadi...ku jawab, diam lagi baik..erm..tp ku yakin la mesti diorg akan tertanya-tanya..nanti kalo ku cakap banyak, banyak pulak salahnya..bila dah banyak salah banyak pulak dosanya..so, ku pon fikir x payah la ckp banyak2 sgt..cakap ape yang perlu jer..takut kalo cakap banyak nanti
buat org sakit hati pulak..zassss

terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

5 comments:

amirah said...

Salam,bkan brkaitan salah @ tak utk cakap banyak.Tapi apa yg berlaku adalh skdar teguran,mngkin cara penyampaian msg itu yg salah.Teguran bkan untuk mnjatuhkan,tp utk membaiki.Setiap org ada kekurangannya trsndiri,jd kna akui tntang itu.Kadang2 kita perlu mngalah dan akui ksilapn diri sendiri.Bersyukurlh punyai teman yg kisah dgn kita,sngup mnegur.Kita x kan sedar kita salah @kekurangan diri melainkan org sekeliling kita yg mnyedarkannya.Bukan ke dr stu kita akn ubah utk jd lbh baik.Kita x bleh hidup keseorngan,kita prlukan org lain disisi kita.Maaf jika cara pnyampaian itu mnguriskan hati tanpa sedar.Berlapanglah dada utk menerimanya...Gud Luck utk next paper ^-^

fie said...

terima kasih atas pandangan cik amirah..segalan teguran yg korg berikan sy terima..persoalan di sini,sy bukanlah nak ckp pasal ape yg cik amirah maksudkan...rasanya cik amirah ni sudah salah memahami msg yg sy sampaikan di blog sy ni..yg sy nak katakan dcni xde kaitan dengan hal yg cik amirah fikirkan..cuma sy nak berikan pandangan dalam berkata-kata..saya cuma rasa kena kurangkan bercakap benda yang x perlu dan bukanlah maksudnya sy nak hidup sorg2..mmg bagus ade kawan yang saling tegur menegur..itu yg terbaik..

p/s:harap korang suma jgn slh phm knape kita senyap je 1,2 ni..ade sesetengah masalah kita x dpt nk kongsi ngan sume org..mohon maaf di atas segala silap dan salah..

wanufara89 said...

diam.

fie said...

kalo diam je sentiasa x leh gak nem...hehe

Anonymous said...

hm..cmane nk wat ngn mulut nih..hu3. byk plak den ckp

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...