Wednesday, July 21, 2010

memasak??

assalamualaikum..hari ni tiba2 plak nak tulis pasal masak..kebetulan  ku lawat web testi islam..ada gamba tentang memasak..baru2 ni sejak duduk di umah sewa ku baru menjinak-jinak kan diri untuk belajar memasak..maklumla..umur pon dah meningkat..benda2 basic macam ni kena blajar..hehe..yg bagus nye kami siap ada jadual untuk memasak..sapa yg kena masak pada hari2 yg perlu masak..nampak macam kelakar tapi ini yg terbaik ku rasa..

bila time masak dah tiba,sibuk dok calling ibu kat kg macam mane nak masak ni..ape cara nye..ape ramuan nye..hehe..kelakar dan rasa happy je bila denga ibu gelak2 sbb x tahu nak masak..tp ibu think positive je..xpe,belajar slow2..nant dah dapat kuali tu tau le apa yg nak kena buat.. :)..tapi mmg betul pon ape yg ibu cakap..masuk je ape2 yg patut dalam kuali tu..tup2 dah jadi 1 masakan..

denga orang cakap..kalo kita niat nak menjamu orang len makan n masak dengan penuh kasih sayang,insyaallah masakan kita akan jadi sedap..(^__^)..yg penting sekali..memasak juga kerana Allah..apa yang semua kita buat adalah kerana Allah..

sekian....

rabu 21/7/2010-umah sewa puncak alam-


terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...