Monday, January 3, 2011

xde tajuk..hehe ^^

Salam semua….semoga kalian semua berada di dalam keadaan  sihat..
Pantas masa berlalu sepantas kerlipan mata berkedip…begitulah keadaan masa skrg..sudah tiba masanya musim cuti berakhir dan ku sudah pun kembali di Puncak Alam..sedar x sedar, skrg ku akan melangkah ke semester baru,semester 6..semester yang lebih mencabar buat ku..semoga ku dipermudahkan segala urusan dari Nya…Insya Allah…amin..
Kawan2 mesti dah ramai yg sudah kembali ke sekolah, poli, matrik, universiti..di mana2 saje tempat kalian semua belajar..kuliah?kelas  pon dah nak bermula…belajar sungguh-sungguh k..semoga kalian semua berjaya….yg paling penting jgn lupa jasa kedua ibu bapa kita..jika bukan jasa mereka…kat mana la kite skrg kan..betul x?betul kan.. ^^
Tiba-tiba teringat kan ibu di kampong..betapa susahnya ibu ku membesarkan anak2 nya sendirian..dialah ibu..dialah bapa..demi mendapatkan sesuap nasi untuk anak2 nya..sanggup bekerje sepenuh kudrat  bercucuran keringat tanpa rasa penat dah lelah..dia lah ibuku..Insya Allah..demi ibu ku tersayang..ku akan berusaha bersungguh-sungguh sehingga berjaya menggenggam segulung ijazah..segala jasa ibu selama ini akan ku ingat sampai bila2..doakan kejayaan adik ye bu..
my lovely mom ^^

Jom sama2 kita hayati lirik lagu jasa bonda ni..semoga kalian semua mendapat manfaat.. ^^
-Jasa bonda-
Di saat kau lena dia berjaga
Kau bersenang dia bekerja
Untuk mu tiada terbatas
Memberi tidak minta dibalas
Ingin dibinanya untuk mu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekuatan jiwa
Punyai maruah

Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati
Beringat-ingatlah berpesan pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia
Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda
p/s:selamat kembali bersekolah untuk semua pelajar2 tak kira di mana anda berada..^___^

terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

4 comments:

nadzirah.zulkepli said...

salam sis. semoga berjaya untuk sem ni. doakan kejayaan kita bersama. inshaAllah. :)

fieha said...

insyaallah...thanks ye nad.. ^^

farhanimradziah said...

blaja rajin2, jgn nakal2 tau.
dah sem 6 ni, hopefully pembelajaran tak drag ke 2013, i nak kawen awal. haha..

assalamualaikum wbt (:

fieha said...

anem:anem pon same..beljar sungguh2..
gatai na nak kawen awl..hik3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...