Thursday, September 15, 2011

Contest I'm Proud To Be A Muslimah

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

klik banner ni utk join k ^^
kawan2..ada contest menarik la..dari cik fiQ'Ra
jom join same2..sy nak join sebab sy mmg bangga menjadi muslimah dan contest ni dapat tambah ilmu tentang ciri2 muslimah..bukan contest kosong semata2..tapi ada kebaikan yg kita dpt..Insyaallah..laki pon bleh join jgk ye ^__^

de syarat2 dia..tgk kat bwh ye


***************************************

jom tgk ape agaknye hadiah dia.menarik tau

Pertama:
x1 Long Sleeve lycra maxi dress - Anaf Marketing
x1 tudung - Naura Fashion
x1 tudung - Ainz Eshop
x1 gypsy crumple shawl - AidaRabbaniyin
x1 purse - Jom Chantek Chantek
x1 inner neck - Zara Hijjab

Kedua:
x1 t shirt muslimah - Iman Abdul Gallery
x1 dress - Jom Chantek Chantek
x1 tudung syria yuna - Eila Cuteness Shoppe
x1 purse - Fariza Faisal Boutique
x1 inner neck - Zara Hijjab

ketiga:
1 tudung & x1 assesories - Happy Qlasik
x1 purse - Jom Chantek Chantek
x1 tudung - Ainz Eshop
x1 dress - Jom Chantek Chantek

keempat:
x1 gypsy crumple shawl - AidaRabbaniyin
x1 Dress untuk girl - Little Darlings Closet
x1 tudung - Ainz Eshop

kelima:
x1 satin shawl & x1 brooch - Nia Collections
x1 tudung - Ainz Eshop
 x1 Dress untuk girl - Little Darlings Closet

keenam:
x1 gypsy crumple shawl - AidaRabbaniyin
x1 shawl - Zara Hijjab

ketujuh:
x1 shawl plain - Ainoura Collections
x1 purse - Jom Chantek Chantek
x1 shawl - Zara Hijjab

kelapan:
x1 tudung - Ainz Eshop
x1 purse replika coach -  Anything Shop

kesembilan:
x1 shawl plain - Ainoura Collections
x1 coklat cadbury - Afiq

kesepuluh:
x1 satin shawl - Anything Shop


untuk siapa?? kite tgk nanti ;)
x1 coklat @ 35 cavity - Coklat Manis2u


hadiah boleh tengok kat sini
insyaAllah ada lagi hadiah sponser


***************************************


ok..skrg,gamba yg sy pilih utk contest ni


sedikit coretan tentang ciri-ciri muslimah 


Seorang muslimah yang sejati bukanlah dilihat dari kecantikan dan keayuan paras wajahnya semata-mata. Wajahnya hanyalah satu peranan yang teramat kecil sahaja. Tetapi, muslimah yang sejati dilihat dari kecantikan dan ketulusan hatinya yang tersembunyi.
"Allah tidak melihat kepada tubuh kalian dan tidak pula kepada bentuk kalian. Allah hanya melihat kepada hati dan perbuatan kalian." (Hadis riwayat Muslim)


Muslimah sejati juga tidak dilihat dari bentuk tubuh badannya yang mempersonakan, tetapi dilihat dari sejauh mana ia menutupi bentuk tubuhnya yang mempersona itu.

Muslimah sejati bukanlah dilihat dari sebanyak manakah kebaikan yang diberikannya, tetapi dari keikhlasan ketika ia memberikan segala kebaikan itu.

Muslimah sejati bukanlah dilihat dari seberapa indah lantunan suaranya, tetapi dilihat dari apa yang sering mulutnya bicarakan.

Muslimah sejati bukan dilihat dari kelunakkannya berbahasa, tetapi dilihat dari bagaimana caranya ia berbicara dan berhujjah kebenaran.
"Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan (menghairahkan) orang yang ada perasaan dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik." (Surah Al-Ahzab : 32)

Muslimah sejati bukan dilihat dari keberaniannya dalam berpakaian grand tetapi dilihat dari sejauh mana ia berani mempertahankan kehormatannya melalui apa yang dipakainya.

Muslimah sejati bukan dilihat dari kerisauan digoda orang di tepi jalanan tetapi dilihat dari kerisauan dirinyalah yang mengundang orang lain jadi tergoda.
"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kemaluan mereka (tidak berzina atau mendekati zina)." (Surah An-Nuur : 31)

Muslimah sejati bukanlah dilihat dari seberapa banyak dan besarnya ujian yang ia jalani tetapi dilihat dari sejauh mana ia menghadapi ujian itu dengan penuh rasa redha dan kehambaan kepada Tuhannya. Dan ia sentiasa bersyukur dengan segala kurniaan yang diberikan.

Muslimah sejati bukanlah dilihat dari sifat mesranya dalam bergaul, tetapi dilihat dari sejauh mana ia mampu menjaga kehormatan dirinya dalam bergaul.
"Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya" (Hadis Riwayat At-Tabrani dan Baihaqi)


sekian saje coretan ciri-ciri muslimah

sumber asal:


yg terakhir sekali.sy tag 3 rakan sy:

ok..dah siap ^^
17 Syawal 1432H


terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

16 comments:

fiQ'Ra said...

tq dear join ;) subhanallah~ indah sungguh coretan awk~ moga2 brjaya eh~

Afikah Aziz said...

semoga berjaya :)

Run Away said...

nice...;d

fieha said...

@fiQ'Ra
terima kasih..semoga kita semua dpt manfaatnya..Insyaallah :)

fieha said...

@Afikah Aziz
terima kasih fikah :)

fieha said...

@Run Away
tq :)

fatinadawiahkhairudin said...

thanx tag atin..menarik contest nie..tp kena follow & like smue sponsor tue cner?? mlsnyer..xwat yg tue xpe kot??haha

fieha said...

@fatinadawiahkhairudin
hehe..kena buat la tin..ade link kat sponsor tu..nnti ade kuar semua yg sponsor hadiah tu..pastu follow & like..hehe :)

senyumSOYA said...

insyaAllah..
semoga kita sama2 dapat manfaat kan kak fieha..^^"
macam mana sem baru? x start kelas lagi ek?

fieha said...

@senyumSOYA
InsyaAllah jan..
sem baru..hehe..sem ni x byk kelas..hooray..kelas mula minggu depan :)

Iznie said...

subhanallah...nice quote...suka ayat tu... :)

good luck..

nunui Joe said...

Coretan yang baik fieha! Semoga berjaya ya. Insya Allah kalau ada masa saya join. :)

fieha said...

@Iznie
ye..sy pon copy dri blog org len..just edit ckit2 je..semoga dpt manfaat ye :) n tq..

fieha said...

@nunui Joe
terima kasih nui..jom la join..menarik tau..hehe ^__^

Faqihah Husni said...

TAHNIAH! AWAK MENANG! Contest I'm Proud To Be A Muslim/Muslimah by fiQ'Ra panCake! -Faqihah (http://www.faqihahhusni.blogspot.com)

fieha said...

@Faqihah Husni
tq faqihah :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...