Monday, December 13, 2010

FILEM TERBARU HABIBURRAHMAN "DALAM MIHRAB CINTA"


DALAM MIHRAB CINTA
DI PAWAGAM INDONESIA 23 DECEMBER 2010



Pena terkenal Habiburrahman El-Shirazy kini kembali ke pawagam Indonesia selepas meniti kejayaannya dalam filem Ayat-ayat Cinta dan diikuti pula dengan Ketika Cinta Bertasbih 1 & 2 serta Ketika Cinta bertasbih bersiri sebanyak 56 episod khas untuk bulan Ramadhan.
Kini Dalam Mihrab Cinta Habiburrahman El-Shirazy selaku penulis novel "best seller" di Indonesia sudah siap untuk di tayangkan di seluruh pawagam Indonesia pada 23 December 2010

...pelakon...

Dude Harlino berperan sebagai Syamsul Hadi
Asmirandah berperan sebagai Silvie
 
Meyda Sefira berperan sebagai Zizi
Tsania Marwah berperan sebagai Nadia
Boy Hamzah berperan sebagai Burhan

…synopsis…

"Syamsul (Dude Harlino) pemuda 20 tahun-an bertekad menuntut ilmu di sebuah pesantren di Kediri, meninggalkan kehidupannya yang cukup nyaman. Disini ia bertemu dengan Zizi (Meyda Sefira) putri pemilik pesantren yang pernah ditolongnya ketika dijambret di kereta, dimana kejadian tersebut membuat mereka menjadi dekat.
Di pesantren ini Syamsul terusir karena dituduh mencuri akibat fitnah sahabatnya sendiri Burhan (Boy Hamzah). Kemudian karena keluarganya sendiri juga tidak mempercayainya, hingga benar-benar membuat Syamsul menjadi seorang pencopet.
Di tengah kekacauan dan kegelapan hidupnya ini Allah memberikan jalan baginya untuk bertobat dan mempertemukannya dengan Syilvie (Asmirandah) seorang gadis solehah."
Apakah Syilvie nantinya yang akan berjodoh dengan Syamsul ataukah Zizi yang bakal jadi pendamping hidupnya? Jangan lewatkan film 'Dalam Mihrab Cinta', sebuah karya besar Habiburrahman El Shirazy ini yang akan hadir di bioskop mulai tanggal 23 Desember 2010.

Untuk maklumat lanjut anda boleh layari website Dalam Mihrab Cinta:



Ni trailer filem ni..jom tgk..



terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

5 comments:

fatinadawiah said...

waaa mcm best..nak tgok la nanti^^

fieha said...

tu le....nanti kite tgk same2 ye tin.. :)

fatinadawiah said...

ok!!! take cre =)

fieha said...

hehehe...selamat bercuti tin...nant kalo g jalan2 ajak kite sekali..hik3 ^___^

ian salleh said...

da tgk . mengalir air mata . sob3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...