Tuesday, March 15, 2011

~ Sayang kah kita kepada Allah? ~


Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a. katanya, Rasulullah SAW bersabda:

" Allah SWT berfirman: ' Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. Aku bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam dirrinya, nescaya Aku juga akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku di majlis, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam suatu majlis yang lebih baik daripada mereka.Apabila dia mendekati-Ku dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dalam jarak sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepada-Ku dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya seperti berlari-lari anak. "

(Riwayat al-Bukhari, Muslim, Tirmizi dan Ibn Majah)

sumber: Al-Asma Al-Husna, Indahnya Nama Allah

~betapa kasihnya Allah kepada kita..cuma kita yang sombong dan bongkak dalam mencari Cinta dan Redha-Nya..renungan bersama untuk hari ini..sama2 kita muhasah diri..Insya Allah..~

10 Rabiul Akhir 1432H

terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...