Friday, August 19, 2011

sabar- tak nampak di luar tapi dapat ditahan di dalam hati

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

hari ni sudah Ramadhan ke19..fasa ke 2 Ramadhan bakal melabuhkan tirai x lama je lg..macam mana dengan amalan kita?semoga kita terus istiqamah dalam meneruskan perjuangan ye..perjuangan mmg pahit kerana syurga itu manis ^^

bila cerita pasal bulan Ramadhan mesti takkan lari dengan perkataan sabar..diberi kesempatan untuk mendengar kuliah subuh tentang sabar..Ustaz tu cakap sabar ni ada 3..

1-sabar dalam melaksanakan perintah dan suruhan dari Allah
2-sabar dalam mencegah dari segala yg di larang Allah
3-sabar dalam setiap ujian dan dugaan yang diberi Allah

nak cakap kat orang bersabar mmg senang..tapi bila kita yang hadapi,bru tau susah senang untuk bersabar ni kan..tapi kita tetap kena bersabar dalam setiap ujian dan dugaan..Insyaallah selepas setiap kesusahan ada kemanisannya ^__^

sabrun jamil-sabar itu indah

19 Ramadhan 1432H

terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

6 comments:

senyumSOYA said...

sabar tu susah kan..huhuuh..

kena usaha lebih..^^"

abadi romeo said...

sabar yang semakin hilang bila nak raya bonus tak keluar

izatty fatihah said...

sblm nk sng kena susah dulu . barula rasa nikmatnye nanti . pastu bru rase mcm berbaloi je sabar selama ni hehe :p

---> Hargailah 10 Ramadan Terakhir Ini ..

GaRy™ said...

sabar memang tak sesenang seperti menyebutnya... huhuhu~..

sergeant keroro said...

sabar itu tak senang, tapi kita kena berusaha :)

fieha said...

@sergeant keroro
betul3..bak kata org..bercakap lagi mudah dari melakukan.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...