Monday, August 1, 2011

Kisah Ramadhan pertama: berniaga di bazar ramadhan

Assalamualaikum
Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah..selesai sudah ramadhan 1 kali ni..hari pertama yg penuh dengan aktiviti..kawan2 semua macam mane?mesti macam2 aktiviti yg dah dibuat kan..
seperti bulan2 ramadhan yang lepas..ibu saya berniaga di bazar ramadhan..ibu saya ni memang dah berniaga sejak zaman saya kecil2 lagi..Alhamdulillah..saya diberi kesempatan untuk menolong ibu di bulan ramadhan kali ini..
Maklumla..sejak masuk matrik..lepas tu masuk universiti..mmg x penah dapat cuti sepanjang bulan ramadhan..kali ni dapat cuti panjang..apa salahnya tolong ibu kita kan..
X dinafikan berniaga di bazar memang sangat terasa letihnya..Ya Allah..dari rumah..buat semua kuih muih..memang berjuraian keringat..
petang pula berniaga di bazar..mmg sgt penat..baru terasa betapa susahnya ibu membesarkan saya dengan keringat hasil jualan kuih muih..
bila pelanggan datang beli..rasa sangat gembira..Alhamdulillah..syukur kepada Allah atas rezeki yang diberikan hari ini..

kawan2..jangan lupa topup amalan kita di bulan mulia ni ^__^
1 Ramadhan 1432h 

terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

14 comments:

L said...

pon2..lori milo L dtg dh... sori lambat seket.. xsempat nk dtg time shurnk supot milo ais 3in 1 utk berbuka nt.. k.. =)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/bangun-sahur-buat-aper.html

fAtIn aDawiaH bInTi kHaIrUdiN.. said...

wah beznye,,walau penat tp berbaloi kan bile tgok org beli kueh2 mueh tue...hihih

tomatokering :) said...

alhamdulillah kan dpt rasa mcm mana iu besrkan kita slma ni .. ;)

selamat berpuasa fieha ;)

[sutera kasih] said...

sama2 kita tingkatkan ibadah d bln ramadhan..selamat berpuasa dear :)

GaRy™ said...

best la... zaman skola asrama dulu, gary selalu tolong warden kat bazar.. penat, tapi best sebab sedar x sedar je dah bukak pose... hahaha...

Nightroad said...

wa, kak saya nk air sirap bandung satu...bungkus elok2x yek..he3..sry gurau je okay...

berniaga..bgus2x... ikut sunnah nabi, berniaga...^^-H2O

fieha said...

@L
banyak ye air milo nye..kat bazar pon ramai gak org jual air...mcm2 air ada..kenyang berbuka dengan air je.. :)

fieha said...

@fAtIn aDawiaH bInTi kHaIrUdiN..
aah tin..rasa sgt2 berbaloi rezeki yg dpt hasil dri titik peluh sendiri :)

fieha said...

@tomatokering :)
alhamdulillah..baru dpt tau betapa susahnya nak besarkan seorang anak..banyak yg telah mereka korbankan..semoga kita dpt membalas jasa mereka..Insya Allah..

selamat berpuasa juga :)

fieha said...

@[sutera kasih]
Insya Allah..selamat berpuasa juga buat awk :)

fieha said...

@GaRy™aah..mmg best niaga ni walau penat..bukan selalu ada..setahun sekali je kan :)

fieha said...

@Nightroad
hehe..kak x jual air la dik..kuih ade le.. :)

betul2..berniaga salah 1 sunah nabi...jom kita ramai2 berniaga :)

Zul Fattah said...

Alhamdulillah..rezeki..

fieha said...

@Zul Fattah
alhamdulillah :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...