Sunday, June 26, 2011

bila diri disayangi

Terdengar bisikan mesra
kalimah keramat bermentera 
bermulanya siang berakhir malamku 
tak akan ku jemu menyebut namaMu

Tiada batasan waktu 
tiada tempat Mu tertentu 
di gunung di lembah di darat di air 
siapa pun hamba 
keikhlasan doa keagungan kasih 
merubah takdir 

bila kusedari diri di sayangi 
langkah kaki ini semakin berani 
bila terkeliru ku ucap nama Mu 
terasa diriku kembali di pandu 

Engkau yang pertama tiada akhirnya 
aku dalam kegelapan Engkau lah cahaya
izinkanlah aku menumpang di sini
di bawah naungan kasih dan sayangMu
ku berserah diri

salam sejahtera semua..agak2 nya penah ternampak atau terdengar tak bait2 kata kat atas ni..mungkin yg ada mungkin juga tak..sebenarnya bait2 kata kat atas ni adalah lirik lagu salah satu kumpulan yang agak popular suatu ketika dulu..anda kenal dengan Ukays?ala..yang popular dengan lagu di sana menanti di sini menunggu tu..mesti tau kan..ermm,sebenarnya bukan apa..saya sangat suka dengan lirik dan lagu ni..sangat mendalam lirik nya..sebelum ni saya dengar lagu ni sedap tapi tak berapa nak menghayati lirik dia..cuma dengar je..tapi bila hayati lirik dia..lepas dengar je rasa sangat sayu..betapa kita sangat bertuah kerana Allah sentiasa bersama2 kita..betapa Allah kasih dan sayang kan kita..diberi segala panduan hidup untuk kita..tetapi adakah kita hargai hidup di dunia ini..kita hanya menumpang seketika dan akhirnya akan kembali kepada Nya.. ibarat pepatah " dunia ini hanya persinggahan "

semoga kita dapat kenal pasti kembali tujuan kita hidup di dunia ini..semoga bermanfaat.. ^^
p/s: lagu:bila diri disayangi
      nyanyian: Ukays
      jangan lupa dengar dan hayati lirik lagu ni ye :)

"berhibur tiada salahnya kerna hiburan itu indah..hanya pabila salah memilihnya membuat kita jadi bersalah"

24 Rejab 1432H

terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

5 comments:

Syukri Kamaruddin said...

Bagus.. dengar lagu cinta tapi tak pikirkan pasal romantika-romantika ni :)

nnt sy cri kat Youtube..lama gak x dengar lgu ni..

fieha said...

syukri kamaruddin: bukan lagu cinta biasa ye..dengar jgn x dengar :)

Fay said...

penah dgr lagu ni :)

fieha said...

Fay: hehe..best kan :)

nunui Joe said...

sy suka lagu ni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...