Sunday, July 31, 2011

tips ramadhan:sehari 1 juzuk Al-Quran

Assalamualaikum
Bismillahirrahmanirrahim
Bulan ramadhan bulan diturunkan Al-Quran..membacanya sangat dituntut..jom kita ramai2 khatam Al-Quran sebulan di bulan ramadhan ni...nak seribu daya kan....tips pon dah ada..

1 juzuk = 10 helai
kita ada 5 waktu solat sehari
baca 2 helai setiap kali lepas solat = 10 helai = 1 juzuk
30 hari = khatam Al-Quran

gambar kredit to : little muslimah

semoga bermanfaat ^__^
30 Syaaban 1432H

terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

24 comments:

emydiaz3 said...

Insa-Allah dapat khatam..

Nurasyiqin said...

hehe..bagus2 tips nih..tapi kita org pompuan mesti tak leh wat sampai 30 juz..erm..wat mana yg boleh jer..janji buat..yer tak??hehe

fieha said...

@emydiaz3
Insya Allah..

fieha said...

@fieha
Insya Allah, boleh..org perempuan kena buat lebih sikit..x semestinya ikut btul2 dalam tips tu..betul x? ^__^

Siti Arfah said...

Tips yg sgt3 berguna ! Tq ya. :). Salam ramdhan kareem.^^

fieha said...

@Siti Arfah
most welcome..salam ramadhan juga buat siti :)

senyumSOYA said...

alhamdulillah akak.. akan cuba utk tahun ni lagi.. nak khatam quran.. insyaALLAH.. kena lebihkn usaha..^^~
maceh akak..

princess violet said...

semoge cik fieha dpt khatam quran dlm bln Ramadhan kali ni..insyaAllah...selamat menyambut ramadhan al-mubarak...moge ramadhan kali nie lebih bermakne buat kite semue insyaAllah..

fieha said...

@senyumSOYA
Insya Allah jan.sama2 kita usaha ye.. :)

fieha said...

@princess violet
amin..insyaallah..awk pun same ye..salam ramadhan juga :)

Cahaya Kehidupan said...

wah..insyaAllah,akan diamalkan..mekasih coz share..=]

GaRy™ said...

thanks!! baru tau`.. tak pernah terpikir pun~.. T^T

fAtIn aDawiaH bInTi kHaIrUdiN.. said...

mintak copy fieha..utk d share d fb^^

nice tips..same2 kite berusaha!!

fieha said...

@Cahaya Kehidupan
alhamdulillah..sama2 kita tambah amal di bulan yg suci ini..insyaallah :)

fieha said...

@GaRy™
sy pon bru je jumpe tips ni..selamat beramal :)

fieha said...

@fAtIn aDawiaH bInTi kHaIrUdiN..
share benda baik..mestila bleh tin.. :)..insyaallah..chayok2 :)

Ezad Skytech said...

bagus berkongsi tips ni..(^^,)

fieha said...

@Ezad Skytech
:)
selamat beramal :)

Misz Nuriz said...

Insyaallah.. Salam Ramadhan.. :)

L said...

dtg sini bg senyuman, nk bawak milo tp xleh kaann pose kaaan
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-ya.html

cik kacak said...

insyaAllah ;)

http://celotehsikacak.blogspot.com/2011/07/selamat-berpuasa-yer-semua.html

fieha said...

@Misz Nuriz
salam ramadhan juga nuriz :)

fieha said...

@L
hehe..xpe..bleh buat bersahur nnti :)

fieha said...

@cik kacak
insyaallah.. :)
yg penting usaha kn :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...