Friday, April 1, 2011

~ say no to April Fool ~

April Fool = Valentine's Day
dua2 hari tersebut diraikan oleh orang kristian..tanpa sedar di sebalik kisah hari2 tersebut masih ramai lagi orang Islam yang meraikan hari tersebut..patutkah kita sebagai muslim meraikan hari2 yang bertentangan dengan ajaran Islam..hayati dan fikirkanlah apa kebaikan menyambut hari2 tersebut..

April fool...maksud pon dah x baik..raikannya lagi la x baik kan..betul x? dalam Islam tu sendiri penuh dengan sifat mahmudah..salah satu nye bersifat jujur..xkan la kita nak dapat kerugian semata-mata nak sambut April Fool, kita pegi menipu orang lain..xde manfaat dan kebaikan pun buat semua tu kan..mungkin mendatangkan keburukan kepada orang ramai..

dari sambut dan rai benda yang kita x tau asal usul, apa kata kita ikut Sunnah Nabi..pasti ada kebaikannye..kan3.. ^__^

sekadar renungan bersama petang jumaat ni..Wallahualam..

27 Rabiul Akhir 1432H

terima kasih sudi datang dan baca di blog cik fieha ^^

4 comments:

NurWahidah Abdullah said...

drpd kita dok smbut budaya agama org laen tu..lebih baik kita tumpukan pada agama kita...contohnya macam maulud nabi,jgn hanya anggap skadar cuti umum ja...renung2kan..

Unknown said...

Apakah cara yg berkesan utk kita sedarkan saudara seislam tentang sambutan april pool dan valentine's day ?

fieha said...

najiha:betul tu..

man:susah nak ubah sikap orang ramai..kita yang tau apa keburukan nya sebaiknya menyampaikan dakwah dengan berhemah..sebelum lahir lagi kita dah berjanji kepada Allah untuk menjadi khalifah..jadi, kita kena kembali kepada basic apa itu islam barulah boleh sedarkan saudara seislam..Insya Allah.. :)

bee2312 said...

setuju tu dik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...